tirsdag 28. september 2010

Høstserien er nå over for i år.

I dag ble høstserie 2 seilt pånytt. Spurte regattasjefen om det var noe vits å starte regattaen siden det var mye mindre vind i dag enn sist, JA var svaret, men etter å ha seilt i 1 time og 20 minutter ble den avkortet på seilerhytta som ventet.
Hvordan det gikk, tja i 1- 0,4ms og makset på 3ms når den ble avkortet må jeg vel si at det gikk ikke veien.
Vi kom seint ut med Arconaen i lo og vi kom oss ikke løs i det hele tatt. i dag fungerte lite, vi fikk ikke fart i båten selv om mannskapet gjorde det de skulle, men det var ikke nok. Jeg var vel den som ikke gjorde jobben min ved roret i dag, og må ta skylden for det meste, for jeg gikk for høyt hele tiden.
Den som intet prøver ikke vinner. i dag prøvde jeg men som nevnt feilet.

Banneren var det ikke noe å gjøre med så vi GRATULERER MED VÅRSERIE - HØSTSERIE - OG SAMMENLAGT dere seiler bare virkelig bra.

Vi hadde forhåpninger om å ta høstserien siden vi ledet med 1.poeng før siste regatta, men når jeg så hvilke vind det var så tenkte jeg, og sa mitt.:-) Men andre plass i høstserien tett bak banneren er ikke verst det heller.
Hvordan vi havner sammenlagt har jeg ingen formening om, for det var endel regattaer vi ikke stilte i av forskjellige grunner, men vi kan bli alt i fra 2 til 4.

Totalt har sesongen i år vært en stor opptur med ny båt som vi ikke helt kjenner lunene til enda, og det gode som er, det er jo at vi kan forbedre oss, selv om det stiller flere sterke lag med hotte båter til neste sesong.
Tenker på at det nevnes Melges 24 og A35

Jeg minner mannskapet om at vi har 2 regattaer igjen og den første er Gangerolv seilasen til Giske seilforening som går lørdag den 9/10.
Så er det hardhausen til ÅS som finner sted i romjulen.
Jeg kommer tilbake på den.

Jeg benyter også anledningen til å takke mannskap så langt med en formidabel jobb for at det skal alltid være en CB i tet.
Takk til:
Millard Martinussen - Arnt Kamperud - Inge Bøen - Inge Almås - Eirik Yndestad.


Jan-Atle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar