mandag 23. mai 2011

Vigrafjorden rundt.

Etter å ha seilt 2 regattaer Sukkertoppen og Vårseie 1 med plasseringer langt bak, så var det deilig å kunne få seile en regatta med rengjort bunn.
Båten var oppe hos Gulliksen, og jeg fikk spylt og tatt ett strøk med bunnstoff.
Båten var grodd og vel som det, ikke foran kjølen, men bak var det mye av sjø-faunaen som var representert ja.
Nå er den spylt vekk og, vi kunne starte på Vigrafjorden med nysmurt skutebunn.
De som seilte denne gangen var Millard - Eirik og meg. Starten var heller ikke nå av de beste, og i lite tildels ingen vind der vi lå var det ikke rare farten vi fikk, men kom oss etterhvert greit avgårde.
På fellende sjø og nordavind så lønte det seg ikke å seile ut i fjorden men å holde seg langs holmane noe som vi da ikke gjorde og tapte verdifull tid på det. Imidlertid så synes at vi seilte oss veldig bra opp når vi endelig fikk trimmet skuta riktig både på kryss og lens. Men det er enda mye å gå på tror jeg, for fart og høyde på kryss er fortsatt ikke så mye å skryte av.
Vi lærer hele tiden, spesielt med kjøring av spinnaker, hvor Eirik kom med en god ide som vi tjente masse på.
Plassering i mål ble nr 2 men på korrigert tid ble vi nr 4 noe jeg jeg er egentlig strålende fornøyd med, siden vi ikke har seilt så bra de første regattaer.

i morgen er det vårserie 3 og da er jeg oppsatt til å arrangere så Vind-Erla vil dessverre ikke stille til start.
Vi får håpe å komme sterkere tilbake utover i sesongen.
Jan-Atle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar