torsdag 31. mars 2011

Dagen da Vind-Erla skulle på land

I dag var det planlagt at Min CB skulle på land for spyling av undervannsskrog og sjekk/utbedring av skade på ror etter fjordårets kontakt med ett rundingsmerke uten daumann, men slik gikk det ikke.
Det ble en utsettelse siden at stroppen som skulle bli brukt ble ødelagt, så da er det bare å tøffe tilbake i havna å rigge opp igjen.
Men noe kom ut av det og det var at nå kom gassdemperen inn i rodkick'en noe som jeg har grudd meg til for det betød å kappe røret som går inne kicken. men alt ser ut til å fungere bra så da må jeg ha truffet riktig.

Seiling, tja det blir ikke noe denne tirsdagen heller for da må jeg dessverre til Tyskland på messe men vi satser på at det blir trening tirsdag før påske.

Vi har også laget til en ekstra utveksling på akterstaget, innhal på forseilet, ny innfesting for vanta er også i huset, får prøve å få det montert om ikke så lang tid.
Andre ting jeg arbeider med å få løst er å få rettet opp masten og kortet inn på forstaget. siden JOHM MAST sier at masten skal stå rett, med maks 1 maste dia i helning, slik det ser ut så ser det ut som at vi heller for mye i toppen.
Om det vil hjelpe på vantstramming etc vil vise seg.

Jan-Atle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar