mandag 15. februar 2010

Mens vi venter på noe varmere vær.

Mens vi venter å bedre seil vær får jeg sette noen ord inn på bloggen. Jada det er riktig at seilsesongen 2010 er startet, men det har ikke vært altfor mange dager under seil, har faktisk ingen siden siste oppdatering dette skyldes '' unnskyldninger'' kaldt kalt vær uten egentlig noe vind.

Men det betyr jo ikke at oppgraderinger, forberedelser ikke er i gang , for det er det.
I dag satte jeg inn ny logg etter endelig å ha testet alle muligheter for å få fatt i originalutstyret SIMRAD IS 12 utstyr. Utrolig hva folk klan få seg til å sende. Du bestiller en logg og får multiinstrument, man bestiller log igjen og får vindgiveren og ikke instrumentet. så tilslutt kom da endelig logg :-) mange kr fattigere, mange erfaringer med nettkjøp rikere, og det tok totalt 5 min å skifte, og vips var det tall i displayet.
Nå er det bare kalibrering som står for døren, noe vi tar etter hvert.

Når det gjelder mannskap i 2010 sesongen så ser det ut til at opp til 12 av mine kjente og venner er interessert i å være med. Kjempe fint. Det hadde vært supert om vi klarte det med en miks mellom rutinerte seilere og seilere som ikke har seilt så mye før.
Vi kommer til få til en samling fredag 5/3 hjemme hos meg hvor vi går igjennom alle posisjoner ombord, og forsøker å få en fin miks slik at alle vil få en meningsfylt posisjon ombord.

Ja ja jeg vet at ikke alle kan stille samtidig, så her må det noe fundering til, med ringing sending av mail, og sms for å få nok mannskap til hver regatta som vi har planer om å stille på.

Skulle alle være interessert i å stille på samtlige seilaser så ja da må vi bare fordele litt på eventuelle båter som mangler mannskap slik at alle får være med på fjorden.

Det som er sikkert er at regattasesongen i år for tur hav starter med samling på Valderhaugfjorden med Christen With helgen 17 -18 april.
Vi bør forsøke å få til noen treningsdager før dette slik at vi er litt drillet på vår plass ombord.

Siden så starter det med Sukkertoppen rundt 1/5 siden er det hver tirsdag med oppmøte kl 17 start kl 18.

Jeg håper at vi får se enda flere båter på regattabanen i år en den gledelige økningen som var i fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar