onsdag 12. januar 2011

Sesongen 2011

Heisan alle seilvenner.

Sesongen i 2011 blir spennende, det vil bli mange treninger før sesongen starter. Så nå bør vi snart ha ett møte hvor vi går igjennom fjorårssesongen, og hva vi står ovenfor i kommende år.

Håper at alle som stilte i fjor også stiller på i år, vi trenger å holde kontinuiteten i båten.
Vi gjorde en flott innsats i året som gikk med andre plass i klubbmesterskapet. Det skal vi være fornøyd med siden båten var ny for oss alle.
I år så får vi nok enda mere pes, men konkurranse er bare av det gode, for da må det skjerpings til.
Pilar til Stein Frode har vist seg å bli en sterk utfordrer i lite vind, men det skal nå trenes og seiles så da får vi se.
Har ikke fått noen signaler om at det kommer flere hotte båter til byen, men vi får nå se når det nærmer seg regattastart.

De største regattaer som vi kan stille på i år er:
Intercity - Shetland Race - Nordenfjeldske seileruke i Trondheim. ellers så blir det lokale tirsdags regattaer- Vigrafjorden rundt - Storholmen Rundt - Runde seilasen - Gangerolv seilasen som vi kan velge i.
I år blir det i alle fall viktig å få satt ned en plan over hva som er både ønskelig og mulig å få seilt.

For min del blir det også mye 2,4mR seiling siden Ålesunds Seilforening skal arrangere VM i klassen i løpet av August, så jeg må nok legg inn noe trening her også i tillegg til Lokale - Nasjonale og internasjonale regattaer.
Reising blir det sikkert nok av :-)

De gangene jeg ikke kan stille i tur/hav så har jo resten av mannskapet vist seg mer enn kompetent til å stille.

Jeg venter til jeg har sett terminlistene før jeg med sikkerhet kan si hvilke regattaer jeg kan stille på lokalt i helgene.

Innkalling til møte sendes ut om ikke mange dagene.


Jan-Atle


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar