tirsdag 27. mars 2012

Trening i dag 27/3 masse vind

Vi hadde sjekket alle værmeldinger og hadde gledet oss til 8 m/s fra vest syd vest. Som ventet ville vi få mye rosser og det ble det,
Vi startet fra Nørvevika nærmere halv 6, vinden stabil på rundt 6 m/s og økende, etter ei stund var vinden rundt 8/9 og vi revet først en gang på storseilet så rullet vi inn litt fremme før vi tok rev 2 da var vinden nærmere 11/12 og makset på 13 vi krysset videre utover til Korsvika hvor vi satte kursen innover fjorden først med storseil uten rev og forseilet helt rullet ut, fart opp i over 9 opp mot 10 tallet.
vi fikk tatt ett par jibber som gikk uten problemer, så satte vi satte spinnaker etter at vinden hadde løyet litt så kom noen fine rosser og farten kom opp i 11,6 knop noe som er hittil den høyeste farten vi har målt så langt.
Vi seilte innover til Bogneset i jevnt 8 knop, nedtak av spinnakeren gikk uproblematisk så vi fortsatte oppover fjorden igjen med økende vind, så rev ble satt og seilte til vi var ved Røringneset hvor vi falt av og seilte bare ved storseil og fokk ned til Nørvevika med 10-12 m/s i hekken, fin fart brede smil
Alt i alt en strålende treningsøkt.
Får de om vi kal legge noen bilder eller små filmsnutter
Kjell la nettopp en film snutt ut på nettet.

Mest sannsynlig seiling  neste tirsdag selv om det er i påsken.
De som var med i dag var:
Millard - Eirik - Inge A - Per Erik - Kjell - Jan-Atle.
Inge B og Arnt kan kan bare tenke seg hvor artig vi hadde det :-) vi sees etter påske..