torsdag 29. april 2010

Å så var Vind-Erla endelig kommet på land.

Vind-Erla på land.

Det tok sin tid men altså nå er båten oppe. dessverre går Sukkertoppen rundt og 1ste regatta i vårserien fløyten men dette er viktigere å få fikset.
Status er at vi skrapet og pusset under vannlinjen '' det var Eirik som gjorde det'' mens jeg var å besøkte kunder for å kunne tjene penger til å dekke arbeidet med skade etc.

Propell ble behørig demontert og pusset for så å bli polert på jobben, Var innom Weiberg Gulliksen i dag viste propellen som det manglet deler til og de er nå bestilt. Det manglet faktisk en senekutter så det var ikke så rart at propellen slarket noe forferdelig når jeg tok i den, men dette blir nå i orden.

Plan videre vil være som følger:
Mandag støping av gjennomføringer i baugen for så å støpe fast igjen de delene som har løsnet inne i båten slik at den ikke sprekker opp mer som spant og stringer. ( dette er en Yves jobb )
Nicanders dette er ikke bra for dere, det var tydelig vis ikke nok feste for  gelcoaten som var brukt, slik at den sprakk og slapp skroget, dette vil nå bli ordnet på.
Heldigvis så er det en hedersmann jeg kjøpte båten av og han vil være med på å dekke dette. Jeg bøyer meg og takker Ragnar.
Så skal båten primes under og bunn smøres så vi kommer sikkert ut på vannet onsdag torsdag i neste uke.
Polering av skutesider vil vi ta om vi får tid til det.
For mannskapet sin del er det bare å melde seg på tirsdag for avreise etter arbeidstid til Ulsteinvik.
Jeg og Eirik blir nok der hele dagen men kjekt å få hjelp. Sett bilen på Sulesund så henter vi dere på Hareid.

Vi får komme sterkere tilbake på de neste seilasene.

Rederen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar